Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, milyonlarca araç sahibini yakından ilgilendiren açıklamalarda bulundu. 15 yaşından büyük arabası olanlar için bakanlık düğmeye basıp harekete geçti. Palandöken, 2019 yılında kaldırılan hurda teşvikinin yeniden uygulanması gerektiğini belirterek bakanlığa talepte bulundu.

Bakanlık düğmeye bastı

Hurda teşvikleri, ekonomik canlanmayı desteklemek, sanayiyi teşvik etmek ve geri dönüşümü artırmak amacıyla uygulanan önemli bir ekonomik araçtır. TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Türkiye'de 2019 yılına kadar uygulanan hurda teşvik programının, eski araçlarını hurdaya ayıran vatandaşlara verilen 15 bin liralık teşvikin tekrar gündeme gelmesi gerektiğini belirtti. Bu talep, doğrultusunda ilgili bakanlık harekete geçti.

Yaşlı araç kullanımı arttı

Palandöken, eski, çürümüş ve çevre kirliliği yaratan araçların lisanslı geri dönüşüm tesislerine bırakılarak ekonomiye kazandırılması gerektiğini savunuyor. Bu tür teşvikler genellikle ekonomik canlanma, geri dönüşümü teşvik etme ve çevre dostu uygulamaları destekleme amacı taşıyor. Palandöken, döviz kurlarındaki artışın etkisiyle sıfır araç fiyatlarının yükselmesi ve vergisiz fiyatı artan araçların ÖTV matrahının yükselmesi nedeniyle araç fiyatlarının iki katından fazla arttığını belirtiyor. Bu durumun vatandaşları ikinci el ve yaşlı araç kullanmaya ittiğini vurguluyor.

Mtv ve trafik cezaları silinsin

Araçlarını hurdaya verenlere, özellikle vergi borçları ve trafik cezalarının silinmesi gibi çeşitli imtiyazlar sağlanması öneren Palandöken, özellikle motorlu taşıtlar vergi borçları ve trafik cezalarının silinmesi, çıkarılacak yasanın sürekli yürürlükte kalması gibi ayrıcalıkların olmasını talep ediyor.

15 yaşından büyük 26 milyon araç bulunuyor

Yaşlı araçların trafiğe çıkmasının potansiyel riskler yaratabileceği ve hurda teşvikleriyle trafik kazalarının azalabileceği, maddi hasarların azalabileceği ve akaryakıt sarfiyatının düşebileceği belirten Palandöken, Türkiye'de 15 yaş ve üzerinde yaklaşık 26 milyon araç bulunduğunu açıkladı ve hurda, yaşlı araç kullanımının çevre üzerinde olumsuz etkiler yarattığına vurgu yaptı.

Çevreyi ve insan sağlığını tehlikeye atıyor

Palandöken, hurda ve yaşlı araçların çevresel sorunlara yol açtığını, kara duman salınımı ve egzoz emisyon değerlerinin normalin üzerinde olmasının çevreyi tehdit ettiğini ve insan sağlığını olumsuz etkilediğini söyledi.

FED ve TCMB faiz sonrası piyasalar ne oldu? FED ve TCMB faiz sonrası piyasalar ne oldu?

Palandöken, bu nedenle cadde, sokak ve meydanlarda atıl durumda bulunan hurda ve yaşlı araçlar için vatandaşlara teşviklerin getirilmesi gerektiğinin altını çiziyor. Bu teşvikler aracılığıyla, vatandaşların bu araçları hurdaya ayırmaları ve çevre dostu, daha güvenli araçları tercih etmeleri gerektiğini açıkladı.

Editör: Şehir Gazetesi